Aktiviteti
“N gjurmn e Adrianit” ka qen pjes e promovimit t projektit “Archadrin”

“N gjurmn e Adrianit” ishte titulluar nj mbrmje baleti organizuar t shtunn n Teatrin Antik t Hadrianopolit n Sofratik t Gjirokastrs. Tingujt e disa arieve t njohura, krcimet klasike dhe tepr elegante t balerinve shqiptar dhe italian t shkrir n peizazh prcolln emocione te nj publik i zgjedhur q e prcolli kt shfaqje q krkonte t gjente gjurmt e Perandorit Romak, Adrianit, themeluesit t ktij qyteti. Ky aktivitet u organizua n kuadr t projektit “Archadrin”, ku prve grmimeve, studimeve dhe restaurimeve n rrnojat e qytetit romak t Hadrianopolit, nj vend t rndsishm i kushtohet rijetzimit t ktij monumenti. Balerin e par e mbrmjes ishte balerina e njohur shqiptare, Anbeta Toromani, e shoqruar nga balerini i par i Teatrit, San Carlo t Napolit, Alessandro Macario, si dhe balerint e njohur t skenave ndrkombtare dhe italiane Marta Mafalda Marcelli dhe Jonatan Luis Mazagato. Arkeologu italian, profesor Roberto Perna q kryeson pr t pestin vit me radh misionin e prbashkt shqiptaro-italian n Hadrianopol, thot se “t riprdorsh ndrtesn e lasht romake pr nj event kaq modern artistik, do t thot t riprshkosh rrugn q Adriani na ka treguar me ndrrn e tij pr paqe universale”. Shfaqja u ndoq nga nj spektator i zgjedhur ku bnin pjes autoritete t njohura t kulturs e artit shqiptar dhe italian, drejtues t institucioneve kulturore kombtare dhe rajonale, diplomat, arkeolog dhe studiues t kulturs, muziks dhe koreografis. “Peizazhi antik i ktij teatri, muzika klasike, krcimet e balerinve t talentuar nga Shqipria dhe Italia, solln nj performanc t prgjithshme mahnitse. Veprimtari t tilla krijojn mundsi, jo vetm pr t kaprcyer diferencat, por mbi t gjitha pr t gjetur pika t reja bashkimi dhe vlerat m t pastra t shpirtit human te vetja dhe te fqinjt tan”, u shpreh zv\ministrja e MTKRS-s, zonja Suzana Turku. N programin e ksaj mbrmjeje prfshiheshin pjes si “Tomar el tiempo”, interpretuar nga balerint Marta Mafalda Marcelli e Jonatan De Luis Mazagatos me koreografi t Jonatan De Luis Mazagatos dhe muzik t Bach, baleti “La lacrimosa”, interpretuar nga Anbeta Toromani e Alessandro Macario me koreografi t Diego Watzke dhe muzik t Bach, nj interval nga “Madame Butterfly” e Puinit, interpretuar nga Marta Mafalda Marcelli e Jonatan De Luis Mazagatos me koreografi t Roberto Maria Pizzuto etj. Qyteti i Hadrianopolis ishte i ndrtuar n form kuadrati me gjatsi rreth 400 m, si dhe me rrug q e prshkonin n mnyr perpendikolare. Teatri i tij prben elementin m monumental dhe m evident t ktij siti dhe s bashku me nj kompleks publik i vendosur n pjesn veriore t qytetit jan pjest e zbuluara q mund t vizitohen nga turistt vendas dhe t huaj. Grmimet arkeologjike q po realizohen nn drejtimin e Universitetit t Macerates (Itali) dhe Institutit t Arkeologjis n Tiran, po na dokumentojn se si ka qen perandori Adrian, i cili vendosi t themeloj nj qytet t ri n kuadr t nj tentative organizimi dhe administrimi t Lugins s Drinos. Gjat pushtetit t tij, qyteti u pasurua me elemente monumentale, t denj pr nj qendr plotsisht t romanizuar, ku elemente esenciale prbnin teatri dhe termat. Qyteti e mbylli jetn e tij pas shekullit VII, duke mos pasur m shenja jete. Territori i Lugins s Drinos sht plot me pasuri arkeologjike t nj rndsie shum t madhe q duhet t njihen pr t vazhduar me instrumentet e planifikimit q duhet t finalizohen me ruajtjen dhe vlersimin pr zhvillimin turistik t Lugins s Drinos dhe krejt rajonin jugor t vendit. Krkimet arkeologjike dhe aktivitetet pr rijetzimin e zons arkeologjike bjn pjes n Projektin Archadrin dhe kan si objektiv kryesor t ndihmojn n zhvillimin e qndrueshm t territorit shqiptar nprmjet njohjes, mbrojtjes dhe vlersimit turistik t pasuris kulturore dhe arkeologjike t qytetit romak t Hadrianopolis dhe t krejt Lugins s Drinos. Ky projekt drejtohet dhe koordinohet prej vitesh nga arkeologu italian Prof. Roberto Perna dhe bashkpuntort e tij shqiptar dhe italian.








#