Brenda shum identitetesh n shoqri, identiteti njeri sht m i uditshmi, m kompleksi dhe m i veanti. Ai sfidon ngjyrat e njpasnjshme q gjenden n natyr, krijon brengn e lakuar dhe harmonizon do studim t realizuar n kuadr t konceptit e drejta e pafuqishme me mundsi ndryshimi! Pas do asti e ndjek hija e tij q dshmon n di ireale, ose q n botn e panjohur krijon nj pamje jo t drejt pr ty, t ndjek mentaliteti i brisht q orienton sfingat e fundit drejt krcimit t par. Nuk harron dot se ishte mbi cdo element t peshueshm si idealizm konfluktioz dhe afron ndjenjat drejt nj pasqyrimi t paqart dhe t panevojshm.



Budistt jetn e shohin ndrmjet t keqes dhe t mirs dhe konsideruan se cdo gj q rrjedh nga ligjet e Buds sht e mir dhe e kujdesshme, natyralistt menduan se natyra krijoi veten dhe njerzit duke mos menduar fare mbi nj superfuqi t quajtur Zot q ka krijuar edhe natyrn edhe njerzit, marksistt nuk doln jasht ides s tyre utopike se duhet t marrsh sa ke nevoj dhe t lsh aq sa nuk ke nevoj, krijuan nj mendim t hipi-komunizmit shoqror n rruzullin toksor, krishtert (pa asnj ofendim) u munduan fillimisht q shpirtit t`i japin kahje serioze dhe dualizmin midis shpirtit dhe materies si duket e hodhn n uj, fillimisht, porse me kalimin e shekujve ajo q u hodh n uj nga ana e tyre ishte vet shpirti. Prve ktyre ideologjive, prve ktyre mendimeve q ekzistojn n shoqri, edhe brenda shoqris filluan q t lindin dualizma t njpasnjshme, filluan q t krijohen ushtri t ndryshme, t luhen lojra t ndryshme n suaza t atyre dualizmave, t idealizojn do pun n kuadrin e tyre si pjes e ushtris ose shkolls q i prkasin. Lvizjet m t mdha politike q ndodhn gjat historis njerzore jan t strngarkuara me dualizma t ktilla, por disa prej tyre doln fitimtare. Doln fitimtar ato q oscilonin m shum n masn dhe q porosia e tyre pr at koh n baz t rrethanave dhe kushteve ishte mse e nevojshme. Porse me kalimin e kohs lindin dilema t tipeve t ndryshme si psh: njerzit do t pyeten se kush ishte organizatori i vrtet i demonstratave t `81 n Kosov, disa thon se dor kishte Shqipria, e disa t tjert thon se ne i kemi organizuar nuk ka dor Shqipria, ndrsa shumica pajtohen me mendimin se ato demonstrata i organizoi Serbia...



Hmmm. Dyshimet nuk ndalen ktu, por vazhdojn edhe m thell, edhe m thell, a thua vall ka iu duhej shqiptarve ndrr aq e fuqishme e quajtur Shqipri q n at koh nnkuptonte nj emr tjetr Enver Hoxha. Kur eci rrugve t Tetovs dhe takoj ende sot e ksaj dite student shqiptar t Maqedonis q mendojn pr Enver Hoxhn si n vitet e sundimit t tij, flasin pr t me krenari dhe t sulmojn pa kurrnjfar baze, me t vrtet sht pr t qar me lot t thar. Moalet e mentalitetit shqiptar t Maqedonis ende m shum jan etiketuar me revanshizmat e armiqve t shqiptarve t cilt krijuan edhe nj idhull dhe mit tjetr n Maqedoni duke e hiperbolizuar dhe duke e shndrruar n baba dhe nn artificiale t shqiptarve. I venduan epitetet nga m t ndryshmet si strategu m i madh politik, si nj ideolog i madh kombtar, si nj analist i thell politik, si nj publicist i uditshm i narracioneve letrare, si nj ashtu e si nj kshtu... Kto epitete i fitoi n saje t dashuris s tij pr Enver Hoxhn, kto epitete i fitoi n saje t pro-ortodoksizmit t tij, dhe maqedont luajtn rolin e tyre drejt rritjes dhe strzmadhimit t ktij identiteti njejt sic patn rol edhe serbt gjat sjelljes s Enver Hoxhs n Shqipri. Dualizmi politik sht i real , ai na mson se si duhet t veprohet me gjrat konkrete, kush duhet t favorizohet dhe kush duhet t hidhet jasht favorizimit. Se sht e uditshme ajo fryerje nga ana e maqedonve t ktij vendi, u bindm me nj antipod logjike q ndodhi para disa ditve ktu tek ne. Ai i madhi, i dituri, i urti, shum i menuri, u zvendsua me antipodin e tij, me katodn e cila pa elektronet nuk prcon rrymn elektrike.



Lojrat politike q luhen n Maqedoni, dhe q po aplikohen edhe n Kosov dhe Shqipri, t njjtat lojra vetm valltart e ndryshm, jan n dm t komplet popullit ton dhe cshtja jon shqiptare do t hudhet edhe pr nj koh t gjat jasht kalkulimeve logjike.



N fjalor termi dualizm sqarohet n kt mnyr: Qenia e dy gjrave, e dy cilsive a e dy anve t ndryshme, q bien ndesh njra me tjetrn ose kundrshtojn njra-tjetrn. Prderisa lojn kryesore n politikn shqiptare e kan valltart maqedonas ather veprohet n prmbushjen sa m t gjat t moalit shqiptar m hidhti, mllef, nj filiale t djallit dhe nj arkaid demagogjike. Duke marr shembull oponentin politik dhe duke u frikuar nga mallkimi i popullit, vepruan ata drejt ndryshimit strukturor duke ofruar forca t reja me qllim t kontrollimit t tyre dhe jo mundsis s tyre pr t kontrolluar. Edhe pse personalisht e prshndes nj vepr t ktill sepse on drejt nj progresi m t madh t shqiptarve t ktij vendi, prap se prap, nuk pajtohem me potezet politike n vend dhe n koh t gabuar nga ana e atij konglomerati politik.