Bildunterschrift Groszligansicht des Bildes mit der Bildunterschrift Logoja e ORF-seVendi i fundit i BE-se qe i dha fund monopolit te televizionit publik ishte Austria. Vetem ne vitin 2003 ajo i lejoi televizionit privat ATV te fillonte transmetimet ne mbare vendin. Gjithesesi dominuese jane programet e televizionit publik ORF. Nje rol te madh ne Ausrtri luajne stacionet private gjermane si Sat1 Pro7 oder RTL. Monopoli per nje kohe te gjate i ORF ndaj se ciles partite ne pushtet ne Vjene kane ndikim te madh kishte edhe shkaqe teknike mungesa e frekuencave tokesore. Fale teknikes digjitale dhe satelitore kjo gje ka ndryshuar.


Bildunterschrift Groszligansicht des Bildes mit der Bildunterschrift Logoja e BBC-seModel per stacionet publike ne Evrope eshte British Broadcasting Cooperation BBC e cila financohet prej taksave dhe eshte relativisht larg ndikimit te shtetit. Te ardhurat e saj vjetore jane kater miliarde euro. Vec dy kanaleve kombetare atyre rajonale dhe kanaleve tematike prej ketyre te ardhurave financohet edhe BBC World. BBC i shet ne te gjithe boten programet e saj edukative duke siguruar ne kete menyre te ardhura shtese. Kanalet private ne Britanine e Madhe ITV Channel 5 si dhe BSkyB jane shume me te vegjel se BBC.


Bildunterschrift Groszligansicht des Bildes mit der Bildunterschrift Logoja e televizionit publik italian RAIKur behet fjale per televizionin italian te shkon mendja menjehere te Berluskoni dhe kanalet private Canale 5 Italia 1 dhe Retequattro. Ne treg kryeson Canale 5 programi i te cilit eshte shume i afert me qeverine. Kryeministri ka ndikim te madh edhe tek programet e televizionit publik RAI. Keshilli kontrollues i RAI-t caktohet prej ministrit te Financave. Shefat prej qeverise. Ne kete menyre Berluskoni kontrollon rreth 90 te tregut italian te televizionit gje qe eshte kritikuar se tepermi edhe prej Parlamentit Evropian.


Nga televizon shteteror ne televizion publik


Pas ndryshimeve ne Evropen Lindore televizionet e dikurshem shteterore u shnderruan ne publike. Ne Poloni p.sh. tregu dominohet prej Televizija Polska TVP i cili transmeton ne dy kanale brenda vendit dhe TV per jashte TV Polonia. Ne Poloni si dhe ne vendet baltike ka edhe nje sere televizionesh private dhe komerciale.


Bildunterschrift Groszligansicht des Bildes mit der Bildunterschrift Logoja e kanalit televiziv gjermano-francez ARTEVec televizioneve kombetare ekziston edhe Euronews. Ky kanal financohet prej Komisionit te BE-se dhe transmeton ne gjuhe te ndryshme evropiane si dhe ne arabisht. Qendra e tij eshte ne Lion dhe Euronews bashkepunon me shume stacione publike ne te gjithe Evropen. Vec tij ekziston edhe kanali kulturor gjermano-francez ARTE si dhe kanali austriako-gjermano-zviceran 3Sat.


BE nuk ka nxjerre rregulla te posacme per te gjitha televizionet publike. Per to ekzistojne vetem disa rregulla minimale ne lidhje me numrin dhe gjatesine e reklamave si dhe per shfaqjen e filmave me permbajtje pornografike ose te demshme per rinine.



Autor Bernd Riegert / Pandeli Pani


Redaktoi Esat Ahmeti