Sikurse subjektet e tij procesi i Albanit fillon me personalen 150 interesin personal dhe pervojat personale 150 te ciles i jep nje jete te veten. Ne te vertete ai u ik pyetjeve te cilat jane hapurazi politike ndoshta duke sugjeruar qe per nje artist i cili punon nga nje territor qe eshte politikisht i pazgjedhur personalja eshte gjithnje pashmangshem 150 e madje edhe ne menyre shtypese 150 politike.


Nga Chris Reitz me 15 nentor 2010 ne ora 1250

Jam takuar me Alban Mujen ne vitin 2006 perderisa udhetoja ne Shqiperi dhe Kosove duke hulumtuar per nje ekspozite te re. Kjo ekspozite ende nuk eshte kompletuar por hulumtimi me ka dhene mundesi qe te njoftoj disa artiste te mrekullueshem te cilet ia kane arritur t146i qasen nje estetike te perditshme politike ne menyre qe mund te duken te pamundshme per bashkekohesit e tyre qe punojne nga New York-u ku une me se shpeshti hulumtoj artin. Keta artiste shumica e te cileve jetojne ne Kosove jane pjese e gjenerates se shqiptareve per te cilet krijimi i artit politika nderkombetare dhe identiteti individual jane te pandashem.



Momentalisht nje artisti qe punon ne UnionDocs nepermjet CECArtslink Muja e ka organizuar punen e tij lirshem rreth temave te levizjes emerimit dhe territorit. Ndoshta kjo nuk eshte per t146u habitur per nje artist te lindur ne Kosove nje vend politikisht i kontestuar me nje identitet te paqarte kufij te padepertueshem dhe nje histori te fresket te spastrimit etnik.



Mirepo cfare eshte befasuese eshte qe Muja i vendos keto tema ne jetet personale dhe private te subjekteve te tij gjer ne ate mase sa qe politika dhe historia duken te largeta apo edhe te padukshme. Per shembull per Palestina video 2005 Muja ka intervistuar nje vajze shqiptare te ciles e ema ia ka vene emrin Palestina pasi qe ka degjuar per vdekjen tragjike te nje cifti te ri palestinez. Edhe se ka lidhje te qarta ne mes te Palestines dhe Kosoves 150 lidhje te dhunes qe te thyen zemren te viti 1982 kur Palestina e ka marr emrin e saj 150 video nuk merret me solidaritetin politik.



Ne vend te kesaj Palestina ka te beje me ate se si eshte te kesh nje emer te cuditshem dhe se si mund te navigosh dallimet ne mes te asaj se cfare kuptimi ka emri per boten dhe cfare per mbajtesin e emrit. Ngjashem Tibet video 2009 eshte nje rrefim per nje shqiptar nga Kosova i cili jeton ne Zvicer dhe i cili e ka emrin e territorit kinez. Sikurse Palestina emri i Tibetit ka domethenie te qarte per luften e Kosoves per pavaresi. Sidoqofte video kryesisht fokusohet ne ndikimin qe ka emri i cuditshem ne jeten e perditshme te Tibetit dhe se fundi perfundon me nje tregim humoristik per martesen e tij. Ne te dy keto video emerimi dhe pervoja e jetuar e bartjes se emrit behen aktivitete intime perplot me krenari indiference identifikim identifikim te gabuar e madje edhe dhune se fundi duke ngaterruar cfaredo ndarje fiktive ne mes te personales dhe asaj politike.



Punimet tjera te Mujes mundohen te gjejne nje orientim dhe vend ne ate te perditshmen dhe ne ate artistiken. Per Blue Wall Red Door 150 Muri i kalter dera e kuqe video 2009 artisti e hulumton menyren se si kosovaret levizin neper qytetet e tyre. Duke permendur mungesen e konsistences ne emrat e rrugeve video shqyrton se si nocionet e vendit dhe drejtimit funksionojne ne nje vend si Kosova.



Aty ku vendoret e orientojne veten ne baze te lokacioneve dhe pikave te njohura te referimit cdo vizitor i cili tenton te leviz neper qytetet e Kosoves do te kuptoje qe hartat dhe adresat jane te kota. Ndryshe Free Your Mind 150 Liroje mendjen tende video 2004 nje nga video projektet e para te Mujes eshte tentimi i artistit te lundroje ne territorin e historise se artit. Si nje video artist i ri i cili punon ne nje vend ku 147video arti148 nuk ka ekzistuar mesimet dhe inspirimi nga historia e artit perendimor behen nje pengese e jo nje harte per krijim te artit. Muja mundohet te recitoje te gjithe emrat qe i kujtohen ne nje tentim qe t146i eliminoje ato nga mendja dhe te vazhdoje me procesin e tij 150 mirepo normal qe emrat grumbullohen dhe ne fund behen vete vepra e artit. Ne te dy keto projektet problemi i 147vendit148 d.m.th vendit te artistit kosovar ne kontekstin me te gjere te historise se artit apo vendi i individit qe leviz neper qytet eshte ne te njejten kohe edhe lufte personale edhe krize politike. Cfare ndoshta le me se shumti pershtypje ne lidhje me punen e Mujes eshte qe keto dyja nuk i nenshtrohen njera tjetres.



Se fundi kam pasur mundesine te diskutoj keto punime me Mujen dhe kuratoren Eriola Pira si pjese e shfaqjes se videove ne UnionDocs ne Brooklyn New York. Ky vend fokusohet me shume ne filma dokumentare edhe se orientimi i tyre i vendosur eksperimental e ben ate te pershtatshem per punen e Mujes 150 kjo u vertetua edhe me numrin e madh te publikut kur filluan videot ka pasur vend vetem per te qendruar ne kembe. Pas shfaqjes e kam pyetur Mujen per interesat e tij tematike rolin e vendeve dhe emerimit ai u pergjigj i lumtur edhe se ndonjehere ne menyre te permbajtur artisti e di kur te heshte.



Por gjeja qe ishte me e qarte ishte investimi i tij personal ne tregimet qe i rrefen. Sikurse subjektet e tij procesi i Albanit fillon me personalen 150 interesin personal dhe pervojat personale 150 te ciles i jep nje jete te veten. Ne te vertete ai u ik pyetjeve te cilat jane hapurazi politike ndoshta duke sugjeruar qe per nje artist i cili punon nga nje territor qe eshte politikisht i pazgjedhur personalja eshte gjithnje pashmangshem 150 e madje edhe ne menyre shtypese 150 politike.