Pamjet kishin pr qllim q t joshin votat dhe nse gjykohet n baz t 57 prqindshit n favor t krkess pr ndalimin e ndrtimit t minareve n Zvicr, ather duket se ato e kan arritur qllimin.



Bhet fjal pr pamjet e minareve t ngulitura n flamurin e Zvicrs, me nj femr t veshur me pere duke qndruar para tyre.



Njerzit kan mundur t falen, nse kan besuar se myslimant jan para portave t Vjens apo madje edhe t Lucernit, duke krcnuar me pushtim Europn e krishter. Dhe, natyrisht, pr mbshtetsit e ndaless sht pikrisht ky rreziku, me t cilin prballet Europa sot.



Pr shekuj, popujt e Europs e kan definuar identitetin e tyre kontinental kundr krcnimit nga ana e islamit. Aq shum sa q nuk mund t paramendohet nj identitet europian pa islamin n gjirin e vet. Natyrisht, ka arsye historike pr kt.



Q nga shekulli i tet, Europa ka qen e rrethuar nga myslimant n lindje dhe jug, t cilt q nga mijvjeari n vijim kishin pushtetin n pjesn m t madhe t kontinentit t Europs.



Natyrisht, prve n ndrrat m t shmtuara t xhihadistve, Europa sot nuk do t pushtohet nga shpata myslimane. T djathtt po theksojn se rreziku nga myslimant sht po aq i madh sa atbot, por se sot ndryshojn vetm armt.



Sipas tyre, nataliteti i myslimanve rrezikon t transformoj identitetin thelbsor t Europs si nj hapsir perndimore, moderne dhe sekulare-antiteza e asaj q europiant imagjinojn t jen myslimant.



N njfar mnyre kthimi i pranis s fuqishme t myslimanve n Europ do t ishte edhe kthim n histori, n kohn kur nj pjes e madhe e banorve t Europs kan qen mysliman. N t vrtet, konflikti i par n Europ pas prfundimit t Lufts s Ftoht, ai n Ballkan, sht nxitur n nj pjes t madhe nga kjo frik.



Sidoqoft, si themel i ksaj frike sht realiteti i pamohueshm se kombinimi n Europ i natalitetit t ult n radht e t bardhve t krishter dhe shtimi gjithnj e m i madh i emigracionit t myslimanve, me shkall m t lart t natalitetit, nnkupton se prqindja e myslimanve do t shtohet edhe m tutje.



Por, gjat dekadave n vijim, ata nuk do t bhen shumic n Europ.



N t vrtet, trendt aktuale demografike dshmojn pr nj rnie t natalitetit te femrat myslimane pas vendosjes s tyre n Europ, gj q korrespondon me rnien e shkalls s natalitetit edhe n botn myslimane.



Sidoqoft, sht e qart se Europa do t bhet m myslimane gjat dekadave n vijim. Dilema sht se a do t bhet ky proces m islamik dhe cili version i islamit do ta definoj islamin gjithnj e m t dukshm n Europ.



A do t jet ky nj euro-islam, i cili do t respektoj vlerat liberale t tolerancs dhe respektit pr sundimin e ligjit, apo nj geto-islam, i cili do t prodhoj nn-kultura, t cilat jan kryesisht t izoluara dhe me qndrim armiqsor ndaj imazhit europian?

Islamofobt n Europ po argumentojn se kontinenti sht n rrug t shndrrohet n Eurabia.



sht vshtir t parashikohet se sa europian do ta glltisin kt argument. Por, prderisa nuk sht mir q gjrat t prgjithsohen, shumica e europianve do t dshironin q myslimant t asimiloheshin n shoqrit nikoqire.



Prandaj nuk befason fakti se vmendja n Zvicr sht prqendruar te minaret. M shum se do shtet tjetr, Zvicra e definon vetn me estetiken e saj vizuale. Nuk ka rndsi se myslimant n Zvicr jan myslimant m s paku konservator n Europ. Si dihet, para referendumit ka pasur slogane pr ndaljen e islamizimit t Zvicrs, ndrsa minaret jan cilsuar si simbol i ktij islamizimi.



Menjher pas referendumit n Zvicr, shum komentator - si ata mysliman ashtu edhe ata jo mysliman - islamofobin e sotme n Europ e krahasojn me anti-semitizmin, i cili tronditi Europen n gjysmn e par t shekullit t 20-t.



Edhe pse t kuptueshme, kto krahasime nuk marrin parasysh dallimin kryesor mes pozits s hebrenjve n Europ atbot dhe t myslimanve n Europn e sotme.

Hebrenjt kan jetuar ne Europ pr shekuj me radh dhe kan qen pjes e shoqrive, kulturs, ekonomis dhe politiks n vendet ku kan jetuar.



Situata e myslimanve n Europ sot sht krejt tjetr. Myslimant jan komunitet ende relativisht i ri n shoqrit europiane.